Poslovanje in varovanje v Bragi

Potovanje

Potovanje smo pričeli pri Dvorani Zlatorogu v Celju. Do letališča v Benetkah smo potrebovali približno 4 ure vožnje. Po 2 urah čakanja na letališču smo se vkrcali na letalo in po 2 urah in pol pristali v Portu, nakar smo se peljali še 1 uro do naše nastanitve v Bragi. Na poti na Portugalsko nas je spremljala gospa ravnateljica.

Bivanje

Bivali smo v prijetnem mladinskem hotelu. Sobe so bile bolj majhne, ampak to nas ni motilo. Televizija je bila v skupnem prostoru, kjer se je nahajala tudi skupna kuhinja, na razpolago pa smo imeli še prijetno teraso, kjer smo se v prostem času radi nastavljali sončnim žarkom. Vse obroke smo imeli praviloma v mladinskem hotelu, z izjemo fantov, ki so med delovnim časom skočili na kosilo v bližji hotel. Občasno smo si radi pripravili tudi kaj po lastnem okusu.

Praktično usposabljanje – ET

Praktično usposabljanje je potekalo v obliki delavnic na temo podjetništva, ki sta jih vodila dva mentorja. Usposabljanja smo imeli dopoldan od 9.30 do 12.30. Po kosilu smo nadaljevali z delom, torej od 14.00 do 16.00.

V delavnicah smo se veliko pogovarjali tudi o Portugalski. Največ smo spoznavali načine kako postati uspešen podjetnik, kakšno osebnost in lastnosti mora imeti podjetnik in kako graditi lastno samopodobo, ki je v podjetništvu zelo pomemben dejavnik. Spoznavali smo zagonska podjetja in se učili kako začeti poslovanje. Ogledali smo si nekaj motivacijskih videov, saj je v podjetništvu potrebno imeti veliko volje in motivacije za uspeh. Pripravili smo predstavitve najuspešnejših svetovnih podjetij in podjetnikov. Vsaka skupina je razvila svojo lastno poslovno idejo. Sodelovali smo s skupino iz mariborske partnerske šole, kasneje pa so se nam pridružili še erazmovci iz Romunije.

Ogledali smo si lokalni coworking prostor, kjer začenjajo s poslovanjem mlada podjetja.

Praktično usposabljanje – TV

Filip in Nik sva delala skupaj v muzeju arheologije, kjer sva varovala arheološke najdbe. Najina glavna zadolžitev so bili redni obhodi, pri čemer sva preverjala, če je vse v redu. Včasih sva spremljala obiskovalce. Ker se vsak mesec v muzeju odvija krvodajalska akcija, sva bila takrat zadolžena za red. Vsake toliko pa so bila tudi kakšna predavanja v predavalnici, tako da nama dela ni zmanjkalo.

Klemen je prakso opravljal v muzeju, ki predstavlja hišo višjega sloja iz 18. stoletja. Spremljal je oglede obiskovalcev muzeja in skrbel za varnost in red.

S sodelavci smo se vsi trije takoj ujeli, saj so bili vsi zelo prijazni in so radi pomagali.

Hrana

Od njihovih značilnih jedi – saj ne, da smo jih ravno veliko poizkusili, a vendar – je bila franceziñha najboljša. Gre za topel sendvič z piščančjim mesom, prelit s topljenim sirom, na vrhu pa še jajca ter vse skupaj pa je prelito s posebno omako. Občasno smo si privoščili obrok hitre hrane ali pa kakšno mediteransko obarvano jed, seveda pa ne gre pozabiti še na sladice. Te smo redno preizkušali, saj je bila skušnjava velika.

Prosti čas

Prosti čas smo večinoma preživljali v hotelu, kjer smo počivali, pogledali kakšen film ali pa se družili s sostanovalci, saj je bilo v hotelu ogromno erazmovcev iz cele Evrope. Mesto smo dobro raziskali, strokovno preučili njegovo trgovsko in gostinsko ponudbo, obiskali smo tudi kar nekaj cerkva, saj se mesto ponaša s kar 33. Temperature so bile zelo visoke, celo do 45° C.

Izleti

Naš prvi izlet je bil na Bom Jesus do Monte (dobri Jesus od zgoraj). Čeprav sama cerkev na nas ni ravno naredila vtisa, nam bodo stopnice, ki vodijo do nje, še dolgo ostale v spominu. V vsakem ‘nadstropju’ je majhen vodnjak, ki predstavlja drugačen del človekovega telesa namenjenega Jezusu. Po kosilu smo odšli na ogled centra mesta, po izletu pa nas je gospa ravnateljica peljala na kavo.

V četrtek, 10. 6., so naši gostitelji praznovali državni praznik, zato so nam organizirali izlet v njihovo glavno mesto Lizbono. Zbudili smo se ob 4:30 in se odpravili na 5-urno vožnjo do Lizbone. Najprej smo si ogledali samostan Jeronimos, nato ob obali odšli do spomenika portugalski dobi odkritij v 15. in 16. stoletju imenovanem Padrão Dos Descobrimentos in Belemskega stolpa. Sledilo je raziskovanje centra mesta z obveznim postankom za kosilo in okusne sladice pastel de nata. Naleteli smo celo na Spidermana.

Na poti nazaj v Brago smo se ustavili v znanem romarskem središču Fatima, kjer smo si ogledali cerkev ter si privoščili večerjo v bližnji restavraciji. V Brago smo se vrnili pozno zvečer, a polni vtisov.

V soboto, 12. 6., smo se na obisk Porta odpeljali z vlakom. Najprej smo si ogledali nekaj cerkva, nato pa odšli na malo višjo točko, od koder je bil lep razgled na mesto. Imeli smo nekaj prostega časa za kosilo in oglede po želji. V treh urah smo si lahko ogledali veliko znamenitosti in poizkusili par tradicionalnih jedi.

V soboto, 19. 6., smo se odpravili še na zadnji izlet, tokrat v Guimarães in Viano do Castelo. Brez ogleda cerkve tudi tokrat ni šlo, po kosilu pa smo se odpeljali še do morja, kjer smo se spoznali z Atlantikom.

Zaključek praktičnega usposabljanja

Dijaki iz programa ekonomski tehnik in ekonomska gimnazija smo za zaključek imeli manjšo skupno podelitev naših potrdil o opravljeni praksi v tujini. Trenutek smo ujeli v skupinsko fotografijo. Na koncu smo bili vsi, tako organizatorji kot tudi mi, z opravljenim delom zelo zadovoljni.

Vrnitev domov

Po treh (ET) oz. štirih tednih (TV) smo se odpravili nazaj domov. Noč je bila zelo kratka, saj smo ob 6:30 že poleteli proti Benetkam, od tam pa se nato odpeljali nazaj do Celja. V popoldanskih urah smo bili že v objemu domačih.

(Skupno 301 obiskov, današnjih obiskov 1)