Get on your Bikes, Europe is Back in Business
»Spravi se na kolo, Evropa zopet posluje« (»Get on your Bikes, Europe is Back in Business«) je strateško sodelovanje partnerskih držav, ki je nastalo zaradi potrebe, da dijaki pridobijo potrebne veščine, ki jim bodo pomagale pri soočenju s trenutno težko gospodarsko situacijo v Evropi. Zato je cilj projekta razviti podjetniške kompetence pri dijakih preko trajnostno naravnanega načina življenja, še posebno v skrbi za okolje, pa tudi z razvijanjem občutka odgovornosti za lastno zdravje. Da bi vse to dosegli, bo srčika projekta preprosta aktivnost, to je kolesarjenje. Kolesarjenje, združeno z idejo trajnostno naravnanega turističnega podjetja je zagotovo novost, na kateri je vredno delati. Osvešča pozitiven življenjski slog kot tudi nadgrajuje in spodbuja podjetništvo in različne spretnosti, in aktivno spodbuja državljane ter odpira nove možnosti za zagon podjetij.
V projektu sodeluje več kot 200 dijakov iz osmih evropskih držav, starih od 14 do 18 let. Prihajajo iz držav, ki se soočajo z gospodarsko krizo. To so Romunija, Poljska, Italija, Hrvaška, Nemčija, Latvija, Češka in Slovenija. Sedem partnerskih šol je poklicnih šol, kjer se dijaki izobražujejo za različne poklice. Italijani in Romuni obiskujejo srednjo šolo za turizem, Poljaki za elektroniko, Hrvati zdravstveno, gradbeno in kmetijsko šolo, Nemci poslovno šolo, Latvija in Slovenija ekonomsko šolo, Čehi pa imajo splošen program, s poudarkom na IT, geografiji in športu.
Metodologija partnerstva je tako imenovana »hands-on« ( loti se dela), kar pomeni, da se bodo morali dijaki soočiti z gospodarsko krizo in sami ustvariti produkt za trg. Na primer, na javnih kampanjah bodo promovirali kolesarjenje ali kolesarske dodatke za pomoč kolesarjem. Prav tako bodo ustvarili spletno stran za kolesarje, ki bo pritegnila mlade in popotnike. Ustvarili in vodili bodo lastno virtualno podjetje, katerega cilj bo organiziranje avanturističnih kolesarskih izletov izven že začrtanih poti v različnih evropskih državah.
Pri projektu želimo realizirati tri cilje: »Spravi se na kolo«(Get on your bikes) pripomočke in orodja za kolesa, spletno stran »Odpravi se na pot« (Get on the trail) in metodološki priročnik »Ponovno poslujemo« (Back in business). S tem bomo promovirali kolesarjenje na različne načine. Kolesarsko orodje in pripomočki oziroma dodatki bodo ponujali praktične rešitve za premostitve ovir, zaradi katerih se morda kdo danes še ne odloči za kolesarjenje (možni načini kolesarjenja, kolesarske poti, začrtane in predstavljene v okviru lokalnih skupnosti, novi dodatki za kolesa za rešitev tehničnih problemov na kolesu). Na spletni strani bodo kolesarji dobili informacije o kolesarskih poteh iz osmih vzorčnih poti, s točkami, ki bodo označevale zanimivosti, vredne ogleda, kolesarske karte, kraje nastanitev in ne nazadnje, metodološki priročnik, v katerem bodo podane natančne smernice o tem, kako ustanoviti podjetje, ki se bo ukvarjalo s trajnostnim turizmom in ki bo hkrati ponujalo preverjene kolesarske poti mednarodnega podjetja, specializiranega za kolesarske izlete v naravi izven rednih, že začrtanih poti. Najpomembnejši vidik vseh treh začrtanih ciljev je dejstvo, da so med seboj povezani in da eden drugega dopolnjujejo.
Med projektnim delom se bodo dijaki učili različne predmete, pri delu bodo aktivni in osredotočeni na dosego ciljev projekta. Na ta način bodo tudi predmeti, ki se jih učijo, postali del prakse, mnogo bolj kot pri rednem pouku. Pri učnih urah bodo izvedli raziskave trga in ankete, izvedli predstavitve o dobljenih rezultatih, oblikovali marketinške strategije in promovirali kampanje , posneli in uredili filme in naredili in oblikovali spletno stran, ki bo uporabnikom prijazna, organizirali kolesarske dogodke, popravljali kolesa, ustanovili podjetje, naredili finančni načrt, ustvarili strategije o trženju izletov, se naučili, kako zagotoviti trajnostno naravnan odnos do okolja, zdrav način življenja itd.
Tekom aktivnosti pri projektu bodo dijaki delali in se osredotočili na eno ali več področij (tehnično, ekonomsko, turistično, zdravstveno in športno-kolesarsko), sklepali nova prijateljstva z dijaki iz sodelujočih držav, premagali jezikovne zavore pri uporabi tujih jezikov, razširili si bodo obzorja in spremenili poglede na določene stvari in tako hkrati tudi osebnostno napredovali.
Na koncu lahko zapišemo, da bodo rezultati tega projekta dolgoročno koristni za vse sodelujoče v projektu zaradi samega načrtovanja aktivnosti in sodelovanja z lokalnimi skupnostmi, kar se bo nadaljevalo še po zaključku tega projekta. Sodelovanje z občinami in lokalnimi turističnimi podjetji oziroma ponudniki se bo okrepilo s projektnimi aktivnostmi, saj bodo tudi lokalno gledano skupnosti obogatile svoj program z novo turistično ponudbo obiska krajev po Evropi. Poleg tega se pričakuje izboljšanje sodelovanja med šolami in lokalnimi športno-kolesarskimi klubi, prav zaradi možnih novih dejavnosti.
Jasmina Bornšek, koordinatorica projekta